“Som el que fem, el que entrenem
i el que mengem”

Entenem la preparació física com una cosa transversal i global, concebem el cos en la seva totalitat i donem resposta a tot el que l’envolta. Enquadrem la preparació física en relació amb l’entrenament tècnic, l’entrenament mental, la nutrició, la fisioteràpia i l’osteopatia, els massatges, els estiraments assistits, la recuperació, la concentració, la compensació i l’equilibri entre tots.

Per això tenim una àmplia col·laboració amb els respectius professionals de totes les àrees. Per arribar fins allà on sigui necessari. Amb una comunicació interna i directa amb l’esportista fent-lo partícip de les decisions i orientant-lo cap a la millor solució.

Som transversals en la mateixa preparació física, sense tancar-nos a noves idees i estant al corrent dels nous estudis científics. Concebem la preparació física des de les noves descobertes científiques europees, com per exemple el treball excèntric, ja sigui amb politges inercials (Versa Pulley, YoYo Squat, Kbox) com amb el tirant musculador, el que ens aporta poder treballar el muscle des del seu allargament i des d’una amplitud de moviment òptima per a l’esport. Amb el treball excèntric podrem generar força des de l’estirament i evitarem moltes lesions on la musculatura cedeix per falta de força en aquest angle i es lesiona. Aquestes eines també ens permeten treballar un grup de muscles, la coordinació intermuscular, i l’estabilització abdominal. És el que necessita un esportista, poder generar força des de la globalitat del seu cos i no només amb un muscle aïllat. Després mesurem tota aquesta potència a través de descodificadors (SmartCoach) connectats a un ordenador que ens dóna totes les dades necessàries en temps real i ens permet planificar les carrègues de treball.

També treballem amb plataformes vibratòries (Power Plate) que ens donen un treball profund i de reclutament màxim de fibres, podent variar la intensitat i la freqüència de les vibracions per adaptar al màxim el treball. Les vibracions també tenen un efecte vascularitzant important que ajuden a recuperar teixits més ràpidament. A més ens permet treballar amb eficàcia la propiocepció de les nostres articulacions. A través d’estímuls inesperats entrenem aquest mecanisme de prevenció de lesions, activant i desactivant cada una de les fibres musculars que envolten l’articulació i li donen estabilitat. I finalment, també ens serveix per activar la musculatura abans d’un entrenament o bé per relaxar i estirar en acabar (o quan ho decidim).

De la mateixa manera entenem la filosofia de l’entrenament més americà (Cross Fit), molt centrat en la força explosiva i el treball en suspensió. No podem obviar el desenvolupament del que aquí en diem transferències de força, és a dir, l’expressió màxima de tot l’entrenament. No cal posar en risc la salut, la columna vertebral ni cap articulació en un entrenament, però si que hem de crear situacions reals, hem de preparar l’esportista per al que realment es trobarà en una competició, l’hem d’entrenar amb la condició suficient per donar el màxim, per portar el cos al màxim i fins i tot superar els límits. Per això ens hem d’inspirar en mètodes americans, com el treball en suspensió (TRX, Aerosling, Anelles, Barres) i el treball de força explosiva (multisalts, canvis de direcció, pliomètrics, llançaments, pilotes medicinals, Ketebells, sacs de sorra, etc.).

Però com hem dit anteriorment no podem separar el cos i la ment, hem de crear situacions reals, hem de posar en dificultat el nostre esportista perquè entreni mecanismes de resolució de problemes, per tant ha d’utilitzar el cervell, ha de pensar. A través d’exercicis coordinatius, de reacció, de presa de decisions, de multitasques, per fer-lo pensar a 200 pulsacions per minut.

Tot això sense oblidar l’essència d’allargar al màxim la carrera de l’esportista, és a dir tenir en compte cada dia la prevenció de lesions. Des de la compensació articular, l’estabilització abdominal, l’equilibri muscular agonista/antagonista, la propiocepció, els estiraments actius/passius/dinàmics o assistits (amb bases del massatge tailandès), massatges relaxants, descontracturants (amb bases del massatge xinès) i la relaxació/concentració (amb bases del ioga).

Per tant la nostra filosofia és agafar el millor de les grans filosofies mundials i adaptar-les a la realitat del nostre esportista en tota la seva complexitat, amb l’objectiu de ser el màxim de transversals possible.